SURAH-SURAH BACAAN KETIKA MENGANDUNG

SURAH-SURAH BACAAN KETIKA MENGANDUNG

•Surah Al-Fatihah

Untuk terang hati & kuat ingatan

•Surah Maryam

Untuk memudahkan ibu bersalin &

m’perolehi anak yg sabar & taat

•Surah Luqman

Untuk memperolehi anak yg cerdik akal &

Cerdik jiwa

•Surah Yusuf

Untuk memperoleh anak cantik rupa & cantik akhlak

•Surah Hujurat

Untuk memperbanyakkan air susu ibu & anak bersifat berhati-hati

•Surah Yaasin

Untuk ketenangan hati & anak tidak terpengaruh dgn godaan syaitan yg mengajak kpd maksiat

•Surah At-Taubah

Untuk membersih jiwa & terpelihara drpd maksiat

•Surah An-Nahl

About these ads

One Response to SURAH-SURAH BACAAN KETIKA MENGANDUNG

  1. nazih berkata:

    Salam,

    info yang bermanfaat,kan lagi bermanfaat jika baca keseluruhan al-quran..keseluruhan al-quran mengandungi manfaat yg besar, lagi besar dari apa yg dinyatakan…kalau dalam tempoh 9bln mengandung tu 5-6 bulan tu dapat menghabiskan seluruh al-quran lagi baik..nak tunggu bulan ketujuh nanti takut takut dah terkeluar lak awal kan…jika tidak dpt menghabiskan sekadar separuh dari nya….jika ditakuti separuh pun tak dapat boleh lah seperti yg disaran kan kat atas tu..

    wallahualam..

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 45 other followers

%d bloggers like this: