Berusahalah

Salam.

Seringkali kita dengar orang mengeluh..
itu tak kena, ini tak kena…ada jek yang tak kena dalam hidup ni…

contoh kes :
“umor dah lanjut..tak kawin2..awek pon tak de lagi ni..aduhh”…
“aku teringin la nak pakai seluar tu..cantik..tapi xde duit nak beli..huuu”

abih tu? takkan nak mengeluh aje? usahanye mana? lepas mengeluh, apa kita buat?
berbaring sambil tengok TV? remote tak pernah lepas dari tangan?
kalau gitu lah, tak nak keluar dari zone selesa tu bak kata org, bila
nak berubah?

kalau hendak seribu daya..kena usahalah..kalau xde awek, bawak2 la mengorat..
tak pon minta tolong org carikan atau kenalkan..
kalau takde duit, cuba lah cari duit..byk jalannya..kadang2, kita jek
x nampak..

aduh……………susahnye nak taip email..hehe🙂

++ Tuhan tidak akan mengubah nasib seseorang tu, sehinggalah orang itu
mengubahnya..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: